Pelleskop-livet

Aj, oj!

Publicerad 2012-06-11 14:58:04 i Allmänt

De senaste dagarna (som för den delen har känts som de sista dagarna) har varit fyllda av huvudvärk.
Aj, oj.
Ont i hela alltet ovanför halsen - näsbenet sticker och spränger det i och hela huvudet känns som VILL INTE.
Inga normala huvudvärkstabletter hjälper, några onormala har jag dessvärre inte tillgång till.

Jag försöker vila och liksom "vegetera", men det är svårt.
I helgen har det dessutom försiggått nånting här i nejden, nånting först ganska obestämbart.

För rätt många år sedan (kanske fortfarande, vad vet jag?) fanns det nåt bilmekarprogram i radio och där brukade det alltid vara en lyssnarfråga, som helt enkelt (nåja) bestod av ett ljud. Någe brum med skrammel eller så. Och säkert som amen i kyrkan var det nån fantast som svarade alldeles rätt i nästa avsnitt, och svaret kunde vara t.ex. "opel rekord årsmodell 72 med glapp i kamremmen och en skev bult i förgasaren". Typ.

Inspirerad av detta minne sökte jag dissekera de märkliga ljud som oavlåtligen oupphörligen genljöd i närmiljön. Och mitt svar blir:
Någon Ond Person har fyllt ett gammaldags plåt-stuprör med 33 cl tomflaskor av glas, matsilver (modell "Uppsala") och några skorpor, placerat det på detta sätt fyllda röret i ett betongrör av något större diameter, fyllt utrymmet mellan rörväggarna med ankarkättingar, placerat aggregatet på en granithäll och börjat kapa det samma med en rostig sågklinga, avsedd för ved. Och detta på sådant sätt att klingan med ojämna (obs. alltså Ojämna) mellanrum tar något i själva stenen. Denna Någon Onda Person har dessutom städslat Någon Annan Ond Person att samtidigt och med motorgräsklippare bearbeta en grusgång.

Visst borde jag väl vinna en transistorradio nu?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela