Pelleskop-livet

Pussbrytaren!

Publicerad 2012-01-06 21:27:45 i Allmänt

Bettys vackra tass går nu finfint, jag ska försöka framställa en liten movie - director's cut blirefurståss!
Men i alla fall läste jag en liten artikel på tidningen brukshundens sida, och där tipsades bl.a. om - tadaaa:
PUSSBRYTAREN!!!

Den ska jag omedelbart börja lära in, på samtliga små kritter. Låter som positiv träning, i dess allra sannaste bemärkelse.

Undrar om jag kan använda den på maken, också. När han ser på 54 avsnittet i rad av "Ett hem i solen" eller varehetter.

Kommentarer

Postat av: Suvi

Publicerad 2012-01-07 01:45:13

"Pussbrytning" gör jag också. Mest för att få uppmärksamhet och locka hunden till mej, men sitter det funkar det ju som en avbrytare.

Jag gillar ju mikrokommandon och handgester, jag vill dirigera min hund så tyst som möjligt och pussljudet kom liksom helt naturligt. (Mycket trevligare än CMs sch-ljud.)

Postat av: Carro

Publicerad 2012-01-07 15:18:06

Haha! Så har jag gjort med Zelda sen hon var valp! Fast jag håller en knuten hand för munnen samtidigt så att det låter lite som att man smaskar på något gott! Fungerar ofta om det inte är en typ kanin hon ska jaga för då finns inget annat =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela