Pelleskop-livet

Fryser.

Publicerad 2012-01-15 18:56:01 i Allmänt

Nu börjar jag bli uppriktigt trött på vintern - även utan snö kan det vara nog nu.
Och när jag höjer blicken ser jag att det - s*tan! - faktiskt snöar ute nu!
Med eller utan snö är jag stelfrusen för det mesta - ingen värmande åtgärd har någon längre effekt, för jag är liksom djupfryst i kärnan.



I morse ville Bubbla gå på toa klockan sju och det gick förstås bra. Fast sen var hon överentusiastisk när hon kom in, kastade sig över den nypåfyllda jättestora vattenskålen och lyckades, i vanlig ordning, få i en tass också så hela alltet välte. Över valp och över köksgolv, och med min onda rygg var upptorkning inte till att tänka på. Vi kröp i säng igen i stället och där satt en purken liten gris och slokade med hela sig. Jag fick gnugga henne torr med ovansidan av mitt täcke och filten och sen somnade hon sött om igen. Fast hussen blev inte så glad när han vaknade och gick ut i köket, bara för att finna sig stående till anklarna i vatten. Nästan i alla fall...

När vi väl hade vaknat på riktigt ville Betty förstås ha min frukost, och fick hon inte den tänkte hon ta fjärrkontrollen och göra något obeskrivligt med.



Kanske det är roligare i köket?



Jazz lade beslag på min innesjal och alla andra hundars urgnagda ben. Omkring honom brukar det se ut som i en katakomb.



Ying vill helst vara ifred.



Tigger sitter bakom matte och trynar.



Betty vill gärna sitta på någon när hon gnager. Någon Ying eller något minsta barn, helst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela