Pelleskop-livet

Testing testning

Publicerad 2012-12-02 12:28:51 i

Jag har ingen lust alls att sätta mig framför ordinatören - Vinterstudion är alldeles för lockande.
Så då är det väl läge att testa mobilbloggning då.
Idag är det 10 grader kallt och i morgon ska det bli ännu värre. Gissa vilken jazzbacill som gör sig osynlig så snart han märker att jag ser med begärelse på mina kängor...
Förresten gjorde jag ett fynd häromdagen när jag rotade bland jackorna efter nåt tillräckligt värmande och praktiskt: längst in hängde Arrak-jackan som jag köpte via mellanbarnet när hon gick på Hundsportgymnasiet! Precis vad jag behövde! Enda problemet med den är att antalet fickor är ENORMT - därmed ävenså den tid som åtgår för att hitta saker i rätt ficka... Matte-aktivering. Jag får börja använda näsan!
Betty har kommit på att det är rätt skönt att ha täcke när man går vanliga promenader. Sen, när hon har busat ett tag blir det ett nedra gnölande: Matte! Olålen! Ta AV olålen! Matte!
Så sen går jag där i skogen och bär på unga frökens ytterplagg, tills det är dags att bli kopplad igen, då prinsessan kräver att bli höljd i sin sobel på nytt.
Nu är det dags för skidskytte - det får
Man inte missa!
Morsning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela