Pelleskop-livet

OK grabbar!

Publicerad 2012-12-19 19:34:45 i O-hundigt

Ja alltså - OK, grabbar, nu är det dags att börja kommentera!! Inte en suck till återkoppling på något av alla mina briljanta inlägg, jag tror jag dånar. Kan jag få litet webbhat åtminstone, pretty please.
 
Annars kan jag meddela att jag investerade i en anti-rynkkräm häromsistens - inte trodde väl jag när jag betalade 49 pix på Ica att det var en Mirakelkräm jag köpte, men det var det.
För: för nån vecka hamnade jag i samspråk med en farbror från Mallorca - han berättade om mandelträden och jobbet med att skörda fikon och den sortens innan han flyttade hit. Och det, sa han, det var låååångt innan jag föddes, nämligen för 49 år sen.
Se där ja, det tar sig.
 
Sen igår hamnade vi i samspråk med en annan farbror, denna gång från Jugoslavien (den del som numera är Kroatien) - han berättade om att han tänkte åka hit och jobba ihop till en lastbil och sen åka hem till sig där de hade massor av hundar och getter och kor och mormor och sånt. Och det var jättelänge sen han flyttade hit, lååååångt innan jag var född, nämligen för - 42 år sen!! Ja ni, ser ju!
 
Och så idag - då hamnade vi ånyo i en animerad diskussion med en äldre herre, denna gång helsvensk ända ut i mustascherna (och det är förresten Ying som har sån dragningskraft på dessa gentlemän) och den här karln, han drog verkligen till med storsläggan för han sa: -Att en sån liten jänta som du kan hålla ordning på så mycket hundar, då!
 
Jag säger då det, vilken kräm!! Frågan är om jag skall ta ett behandlingsuppehåll ett tag innan jag hamnar i blöj- och distadiet.
 
Dessutom, liksom som bonus, kom jag på igår att jag är faktiskt ett år yngre än vad jag trodde. Jag har gått hur länge som helst och trott att jag är X år gammal och så började jag tänka på nyår och vilket år det är och så slog det mig att jag är X-1 år!!! Undra på att jag känner mig pigg!!
 
Vad övrigt är är städning.
 
Tjing!

Kommentarer

Postat av: Marianne Hirvelä-Sjöblom

Publicerad 2012-12-20 07:47:49

Ha ha ha Förlåt att jag är så dålig på att kommentera men du tillhör absolut en av mina favorit bloggare och jag är inne flera flera gånger om dagen för att se om du har skrivit ett nytt inlägg, jag bara älskar ditt språk och dina berättelser om dina "kritter" men så är jag en hundälskare av stora mått =)
Kram från Marianne och Ärtan

Postat av: Caroline

Publicerad 2012-12-20 09:53:55

Dina inlägg förgyller min dag! Lovar att bli bättre på att lägga in kommentarer till dej. God jul Anna och till resten av familjen 2 som 4 bent =)

Postat av: Suvi

Publicerad 2012-12-20 13:17:14

Jag läser! Och fler än en gång har jag tänkt att det vore så praktiskt med en gilla-knapp eller kommentarsfält efter varje stycke eller bild, för när man kommit fram till slutet har alla spontana tankekommentarer redan rumlat vidare.
Jag har en mycket liten nalle puh-hjärna.

Men roligt och bra är det! Ditt bloggande alltså.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela