Pelleskop-livet

Tröttare än tröttast.

Publicerad 2012-04-07 19:58:51 i Allmänt

Inatt kunde jag bevars inte sova alls.
Trots att dagen hade innehållit 10 km hundpromenad, delvis i snöyra, och 3 km "springtur", utan snöyra.
Märkligt.
Jag låg och läste Madame Bovary på franska och sanna mina ord - somnar man inte då, då har man verkliga sömnproblem!
Så att idag har jag varit trött och ägnat dagen åt apoteksbesök, inköp av en liten aning finfint Nori-garn, mys med radioföljetong i ajfånen och en eftermiddagslur.
Samt slutligen en aning Betty-träning, helt impromptu.
Vi tränade att hon skall engagera sig och försöka engagera mig.
Och nedrar vad hon gör det bra!
Till och med när Ying och Tigg kastade sig på staketet och skrek svordomar åt förbipasserande jobbade hon på fint för att få leka dragkamp litet till.
Jag flyttar på mig och hon tassar efter, tar fin kontakt på min vänstersida.
Strålande, sörru!
Sen aktiverade hon Ying också, genom tafattlek i full rulle. Ibland blir han litet matt och blir stående, men Betty jobbar på och när hon varvar honom hänger han på igen.
Snuttisarna!

Kommentarer

Postat av: Suvi

Publicerad 2012-04-08 20:31:12

Det är fullmånen som spökar på nätterna!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela