Pelleskop-livet

SMS

Publicerad 2012-04-26 13:06:50 i Allmänt

Den här lilla bilden hittade minsta barnet åt mig:



Se där anledningen till att Ying inte får nån egen mobiltelefon.

Igår kväll tog jag en promenad med Ying och Jazz, en liten promenad i bebyggda trakter, med koppel o det hele.
Så småningom hamnade vi på kyrkåsens lilla skogsbacke och där lämpade det sig väl med en liten uppletanderuta. Så jag knöt fast jurren, hittade en lagom skogspinne som jag för säkerhets skull (för nu var det ju inte Tigern som skulle leta) gned ordentligt mellan handflatorna och även i nacken på mig själv. Under tiden traskade jag upp en för sökdjuren i fråga väl avpassad ruta, ung. 15 x 15 meter, samt utplacerade slutligen pinnen där. Så hämtade jag Jazz och lyckades faktiskt få honom att sitta still vid min sida en stund innan han FOR ut i rutan och snokade runt. Och den duktiga duktiga lillpinnen lyckades faktiskt hitta den andra lilla pinnen, OCH ta med den till mig!!!
Så knöt jag fast honom igen, la ut pinnen igen och tog fram Ying i stället. Fotposition, koppla loss: -Leta!
-Tsss.. sa Ying och gick ut på stigen och k*ssade.
Hämta Ying och börja om:
-Tsss... sa Ying och luktade omsorgsfullt på en frusen vitsippa.
Hämta och börja om:
-Men GEre!! sa Ying och började gräva en grop åt stigen till.
Sen slutade vi med den övningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela