Pelleskop-livet

Poppy!

Publicerad 2012-04-06 18:47:00 i Allmänt

Vet ni vem Poppy är?
Det är våran nya bästis - klofilen! Den kommer från företaget Nordanvind och modellen heter Poppy och är illgrön, ungefär som min ipod, fast inte metallic.
Förtjusande!
Och allra mest förtjusande: den går att använda på Ying!!!
Yings klor har ju varit ett bekymmer från dag 1: panik, skrik, vrål, sparka bakut, hysteri. Svettig matte. Samt medhjälpare.
Ingen skräck för att bli för mycket klippt, det har hänt nån gång och har inte varit läskigt.
Men tydligen så är den stora fasan den att klon blir klämd.
Han har också ena rysliga klor, tjocka och grova och i en ruskig beige-aktig färg.
Fula.
Hur som: med klofilen är det mest så där att, nja, måste du verkligen hålla på med mina klor? Fast sen går det hur bra som helst!
Och det bara yr klodamm och luktar som hos tandläkaren förr i tiden. Bränd vävnad, liksom.
Jazz har också fått sig en duvning, och det gick finfint, och Olle har jag börjat med, men hann inte så långt. Tigg har jag också gått över, han var visserligen nyklippt, men klorna var vassa och det är de inte nu.
Betty däremot har jag inte försökt med än. Hon tycker inte alls om ljudet, nämligen.
Vi får börja litet försiktigt med avknäppt apparat+köttbulle, osv.
Det blir nog bra.
Och huvudsaken är ju att vi tar bort en fasa ur Yings liv.
Och ur mitt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela