Pelleskop-livet

Mera spring

Publicerad 2012-04-29 15:24:22 i Allmänt

Igår var Ying och jag ute och sprang igen. I skogen - först på en gammal banvall som går liksom genom elljusspårsslingan och sen trail, på små små stigar över rötter och diken. Ying fick springa lös större delen av vägen och var så duktig. Jag var också ganska duktig, jag börjar i alla fall få en aning bättre kondis, men hujja vilken tid det tar att bygga upp orken i den här åldern. Samt förstås när man är en sån pillertrillare som jag...
I alla fall - när vi hade sprungit vårt lilla "program" (springer oftast enl. en app som jag har i älskade fånen) så strosade vi litet, och sen kom det bästa: jag sa åt Ying att stanna och så gick jag så där en 10 meter bort och sa: Klara ... färdiga ... kör!!! och så sprang jag för full rulle, in på en smal stig som går nerför en backe, mellan två stora stenblock, sväng till höger, mera nerförsbacke, sväng höger, hopp över en tallstam - SEN var jag slut!!! Men OJ vilken glad pej!! Fartlek är uppenbarligen hans grej, så det ska vi köra flera gånger.
Sen släpade vi oss hem, då med pejen kopplad i ett litet rosa tygkoppel, mycket rart. Två äggulor fick han i sin middag, och nog visste han om att han hade varit duktig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela