Pelleskop-livet

Kräsmagade varnas.

Publicerad 2012-04-22 23:02:07 i Allmänt

I morse kräktes Betty hej vilt. Eller var det i går morse? Oj, nu blev jag förvirrad.
I alla fall - mängder. Hej och hå, torka och dona.
I eftermiddags och ikväll har Tigern kräkts.
Himlar, vilka mängder! Verkar som han har lagrat inombords!
Först i soffan, sen i fåtöljen, sen i soffan igen.
Som tur är så är de av skinn, bara att svabba liksom. Fast sista gången var det en filt under honom, den liggeri  tvättmaskinen nu.
Ganska mycket maginnehåll kom på mig också, livat värre.

Tur ändå att man har haft tre småbarn i huset - först kräktes de ju hela tiden, när de var bebbon. Då var det mest en inconvenience - mjölk- o vällingkräk är inte så väldigt gräsligt. Sen oroade jag mig väldeliga för hur det skulle bli när de blev större och, bevars, magsjuka. Sen började de på dagis och blev magsjuka och kräktes i kors, i mitt hår och i min säng och sin säng och - tja, liter überalles, typ.
Det gick det också. Man dör ju inte av det.

Och det har jag liksom nytta av nu - aderton liter hundkräks är visserligen rätt trist att ta hand om, men man dör inte av det. Man bara lägger sin svala hand på hundens lilla panna och försöker förklara att det kan tyvärr inte bli tal om någon kvällssmörgås just idag. Sorry, hon'!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela