Pelleskop-livet

Vem behöver?

Publicerad 2011-09-25 23:50:44 i Allmänt

OK - vem hund behöver en tröja?
För att jag har gjort litet för många. I Tiger- och Jazz-storlek (och Olle-storlek, väser Olle, men han har bara två och dem får han allt behålla så länge han bor här och hålls kort i pälsen. Medelst kökssaxen.)
Och dessutom - jag kommer att göra flera, för jag kan liksom inte låta bli. Men de kan ju bli i valfri storlek - don efter perhund.
Och de kostar inget i arbete, bara garn och ev. porto får ni betala.
På sista tiden har jag gjort några riktigt tjusiga med flätor och sånt. Ni vet: cable knit är INNE nu.
Fast det kan bli vad som helst, som man tycker att ens lille fyrbening pohöver.
Så kom igen nu!
Snart är det kallt för hundkrakarna.
Klart de ska ha en kofta!

Kommentarer

Postat av: Carro

Publicerad 2011-09-26 08:42:23

Wiiie! Klart Zelda ska ha en kofta! En fräsig en =D

Frökens mått: Mitten på natten till svansroten: 42 cm

Runt bringan: 48 cm

Runt magen: 36cm

Hals till magen: 37 cm med visst ? Efter....

Hon vill inte visa sina mått offentligt ;)

Postat av: Suvi

Publicerad 2011-09-26 09:57:43

Men du, du är inte intresserad av att sticka mössor? http://bjermo.se/shop/hundmossor



Jag har en tanke om en annan modell, stickad som en socka utan tå. Alltså ett skaft och en häl och inte så mycket mer. Sen skulle den dekoreras med lösöron utanpå! Själv har jag tummen mitt i handen vad gäller stickning och finlir, men för dej vore det enkelt! :)

Postat av: Frida

Publicerad 2011-09-26 21:12:57

Wow (eller vov :P )

Ja vi vill gärna köpa en tröja i pinsherstorlek :)

Jag kan mäta honom om det behövs!

Och skulle det bli fart på mössorna så ställer vi gärna oss i kö också!

Mvh

Frida och Disse

Postat av: Marianne Hirvelä-Sjöblom

Publicerad 2013-02-04 10:17:35

Jiippiee!! Ärtan säger att hon klarar sig jättebra utan stickad tröja men se det tycker inte hennes matte att hon gör! Imorgon skall dessutom lilla prinsessan till " frissan" och bli av med lita päls så vi beställer en tröja bums!!
Från halsband till svans ca 45 cm och runt bröstkorgen ca 50 cm
Vad mer behöver du veta??
Kram Marianne

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela