Pelleskop-livet

Rosor på kinden och solsken i blick.

Publicerad 2011-09-05 19:00:00 i Allmänt

Igår var det ju så prima skogsmulleväder så man knappt kunde bärga sig!
Tyvärr kunde familjen bärga sig alldeles utmärkt - aldrig att de vill följa med mig till skogen, inte.
Detta är särskilt trist eftersom jag kunde använda maken (Stor Stark Karl) till att bära fikagrejer o sånt. Nu orkade jag bara få med mig hundfrukosten samt ett futtigt äpple till mig själv. Rätt torftigt.



Tigger fick kuta lös och började omedelbums leta grejer att klättra upp på. När han kavar upp på stora stenar rinner det en seg sträng saliv från hans underläpp. Pavlovs terrier.



Trångt om saligheten!







Mera klättra o balansera.









Tigger hittade ett prima gryt att grotta ner sig i. Svartmuskig grabb!



Ställningen i halvlek.



Ying är skeptisk till torrkulor utomhus.



Jazz måste ha koll åt alla håll.



Lortgris. Letar mat i gräset.
När Tigger letar ätbarheter bortom hemmet fäller han alltid svansen och är beredd att bita alla hungriga vargar.



Stylish skogsmulleoutfit.



Ying är så trött så trött på att alltid bli fotofofferad.



-Nu e ja inte me längre! säger han.



Jazz och jag.



Vi blev varma och törstiga, som tur var fanns det gott om friskt vatten i lilla bäcken. Jag ville nästan hoppa i själv!!



Ying låter sig väl smaka, och passar på att svalka fötterna.

Efter drygt tre timmar gick vi hem, med rågad kantarellkorg.
Det är då ett elände med dessa svampar.
Hittills har jag inte ätit en enda kantarell denna sommar, men nu kanske jag åker dit...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela