Pelleskop-livet

Onsdag

Publicerad 2011-10-26 22:10:03 i Allmänt

Jag är helt dagvill - plötsligt började jag undra om det verkligen var onsdag. Vart hade i så fall tisdag tagit vägen?
Litet tidigare kom jag plötsligt absolut inte alls ihåg vad mellersta mellanbarnet heter!
Dags att bli orolig, kanske.
Barnet i fråga tycker det är märkligt att jag kommer ihåg ryska verbs presensändelse men inte hennes namn ens i grundform, och det kan man ju hålla med om. Jag skulle förstås ha kallat henne tjitajot, om jag hade vetat hur det skulle bli!
Sagda barn samt dess mindre syster är dessvärre ruskigt förkylda, arma ungar. Ruskigt mycket pluggeri har de också just nu, typiskt.
Märkligt nog har jag visserligen en förb*ad massa läsning som jag inte hinner med, men i alla fall inga seminarier denna vecka, bara en liten snabbis i måndag.
Men som sagt - läsningen...

Nåja, det löser sig.



Jag försökte fånga lilla piggy på bild inomhus idag, men det blev inte så himla bra, inte.



Och lika svår som hon är att fånga på bild inne är hon att fånga i mer konkret mening, utomhus. Mellersta mellanbarnet kom in och var riktigt putt: -Och det är JAG som skall gälla för den mer intelligenta varelsen! beklagade hon sig, efter att ha försökt inringa valpen.

Så snart minsta barnet var hemkommet flydde jag hemmet och drog till skogs med hela ligan inkl. Olle Olsson. Helt j*la onödigt, sa Olle, men när han väl kommer ut är han pigg och glad. Även på honom fungerar Frolic-magin, så han klättrade ganska frimodigt på stenar och sånt, som han annars tycker är trams och banaliteter.



Jodå, det är Olle, fast man kan tro att det är ett spöke. Ofta ofta tror jag att jag har tappat bort Olsson när jag har honom med på promenad. Dessutom går han ofta så nära att jag liksom inte ser honom därför!



Det är så himla vackert nu - bara guld och blekblå himmel. Om det ändå kunde bli en alldeles alldeles snöfri vinter!!



Jazz hade sin fina märkeströja, stickad av Anne-Lian. Mycket mjuk och behaglig. Och klädsam!



"Kinaman i höstlöv" - nåt att hänga på väggen, kanske?



Tigg tycker vi ska ha en Wall-of-Fame hemma. Med uteslutande tigerbilder, förstås!



Projekt "Fotografera-Jazz" går sakta men hyfsat säkert framåt.



Vår lille fransos är däremot pigg på att förevigas.



"Våra dvärghundar", som Tiger säger.



De riktiga hundarna. Stora!



Nä, nu måste vi vidare, tycker Ying.



Busarna samlade. Nosisar!!



Det mörknar hastigt.



Visst är det vackert?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela