Pelleskop-livet

Huttrigt.

Publicerad 2011-10-21 11:11:10 i Allmänt

Bara ett par grader varmt, fast klockan är 11 på förmiddagen. Men i solen är det riktigt skönt.
Jag har hängt lakanstvätt utomhus - kallt om fingrarna men ändå en favoritsyssla! Och så härligt att ta fram de utetorkade lakanen när man ska bädda om!
Jazz började gorma - det var förstås grannen som kom hem efter en stavvandring. Jazz vet att om han gapar tillräckligt så går snälla grannen in och hämtar mariekex åt hundarna. Svårt att uppfostra hunden - eller rättare sagt: kunde jag bara uppfostra grannen så skulle nog resten gå av bara farten! Men jag vet ju hur det är - om jag hade inga hundar och grannen hade 3-4 stycken så skulle jag nog vara larvig jag också!
Grannen talade också om att han hade stulit två hinkar päron av oss en kväll.
Det är vi faktiskt tacksamma för - det finns gränser för hur många päron man kan äta!
Däremot verkar det inte finnas några gränser för hur många skorpor Ying kan äta, i alla fall om det är kardemummaskorpor.
Jag har hört att hundar ska vara väldigt förtjusta i anis - det används tydligen i spårträning i vissa länder.
Själv ska jag börja släpa en kardemummaskorpa genom skogen i ett snöre - få se om inte Ying plötsligt förvandlas till Blodhund då! (Och så får jag väl bara hålla tummarna för att ingen ser mig där jag går och vallar min lilla, allt gråare skorpa...)
Ikväll kommer Äldsta Barnet hem, i morgon ska vi på pejträff i Uppsala och på söndag väntar nya äventyr.
Jag önskar alla en strålande helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela