Pelleskop-livet

H O M E

Publicerad 2011-10-17 12:41:50 i O-hundigt

Igår afse var det murrkt ute. Då kan man spana in hos folk när man går förbi - det ser nästan alltid hemtrevligt ut. Varmt i alla fall!
Men en sak funderar jag över: varför är det så populärt att på en hall- eller köksvägg speta upp bokstäver i stort format, som bildar ordet

HOME

??? Vet inte folk att de har kommit hem annars?
Och varför måste det vara på utrikiska?
Skall jag sätta bokstäver på min köksvägg, stavande ordet

HEMMA

Nä, tack.
Inte än. Kanske om några år, när jag är ännu mer virrig.
Fast om jag kommer hem till nån annan, som också har fallit för denna märkliga inredningsvurm - så tror jag ju att det också är HEMMA. Eller HOME, om vi ska vara klämmiga.

Jag tycker det är fult, jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela