Pelleskop-livet

Färdigkursat

Publicerad 2011-10-18 15:58:50 i Allmänt

Igår hade jag sista kurstillfället på klubben för denna säsong - det kändes ganska lagom att sluta nu, för det börjar bli väl kallt och ruggigt. Vi hade en trevlig avslutningsomgång och hundar och mattar fick bl.a. prova på aktiveringsleksaker från Nina Ottosson och Pedadog, som omväxling.
Nu har de några tuffa månader framför sig med stora starka hundar i en ganska gräslig ålder, men det är jättetrevliga hundar och mattar med vilja så det ska nog gå bra. Det har varit en rolig kurs och lagom lång, tycker jag.
Nu är det dags att lägga allt krut på plugg och egna hunddjur - det pågår öppen rallylydnadsträning på klubben på måndagar, så jag kanske ska ta mig dit vid tillfälle.
Gårdagens avis-upplevelse var i alla fall en titt på Monicas fångst - hon hade i princip hela bilen full med svart trumpetsvamp!! Liksom jag är hon ny på den sortens och har lovat meddela ifall de är så goda som det sägs. (Fast som bekant gillar jag ju hela burkchampinjoner bäst...)

Andra funderingar: kärt barn har många namn. Vad har du kallat din hund idag?
Här är ett urval av namn på en eller flera av mina just denna dag:
Tony Curtis
Ediktet i Nantes
Lilla Nancy
Daisy
Snoddas
Kakan
Gamla dojjan
Knasboll
Knäppgök
Rui
Oi Paula
Jamie Oliver
Pushkin
Belkin
Nussegrisen
Farbror Barbro
Boysen
Lilla kalven
Katterna
Dolly Dockan

osv.
Det intressanta är att om jag kallar Tigger för Daisy så lyssnar han, och om jag kallar Jazz för Daisy så lyssnar HAN. (Ying lyssnar i princip aldrig).
Ibland blandar jag ihop alla namn så jag kallar Jazz för Tigger och Tigger för Minsta Barnet och Minsta Barnet för dess fader. När det gäller hundarna går det bra, för de förstår vem jag menar, Minsta Barnet fnissar mest och dess fader - tja. (se Ying)

Nästa iakttagelse:
det är inte klokt vad en så himla liiiten hund som Jazz kan snarka högt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela