Pelleskop-livet

Eftermiddagspromenaden

Publicerad 2011-10-28 12:55:27 i Allmänt

Tänk vad hundar lär sig fort - om de får lära sig själva!
Mina grabbar vet nu utmärkt väl att när minsta matten kommer hem, då vankas det långpromenad!
Idag gick vi till klubben och busade litet agility.
En mycket trevlig hoppkombination fanns uppställd, och för en gångs skull behövde jag inte sänka alla hindren.
När jag hade kört några hopp-varv med Tigg och Jazz kom Ying och anmälde sig: -Nu är det min tur!
Så då fick han förstås också hoppa kors och tvärs - inte alldeles alltid som jag har tänkt mig, men vi har i alla fall kommit så långt att han tar det hinder jag menar, även om det ibland blir från andra hållet.
Slalom tränade vi också - både Tigg och Jazz tar sig långt fram i slalomet fast jag står kvar i början, det är roligt. Och praktiskt, när man är a) lat och b) inte på långt när lika snabb som sina hundar.





Tröja i höstfärger. Matten blev inspirerad av filmen "Broderier".



Och vi går och vi går...



... tills vi kommer fram till Hemliga Klubben!!



Hmmm.... Varför tog det stopp i slalomet, tro?



Aha, en liten stoppkloss!



Nu ska JAG visa, säger Ying.



Det mörknar tokfort! Tar man eftermiddagspromenaden med början kl. 16 måste man ha reflexer på, om man går en normallång sväng. Det hade jag missat igår! Fy!



Jazzfotoprojektet fortskrider.



Hemma på Vår Gata i Stan igen.



Efter två timmar är det skönt att komma in och äta middag! Även om det finns Ett Odjur som väntar därinne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela