Pelleskop-livet

Vilket hundliv för Betty!

Publicerad 2011-11-09 12:05:20 i Allmänt

Igår debuterade Betty på brukshundklubben.
Jodå, så att redan i ottan - alltså före kl. 10, två minuter före, tog jag the terrible terriers i skuffen och for till härvarande klubb.
Där var det full rulle, i vanlig ordning. De ger sig aldrig, de där bruksarna!
På klubben var det pin livat, tyckte Betty.
Betty var pinsam, tyckte Tigger.
Sen blev Betty närapå uppäten av en spansk vattenhund, det tyckte hon var kul.
-Den här klubben kommer jag att gilla! sa Betty, när vi slutligen for därifrån.



Först måste man ju bilda sig en uppfattning.



Tigger demonstrerar att HAN minsann vet hur man för sig på en Klubb.



-Kolla matte -  nu får hon väl ingen köttbulle!



Det är väldigt praktiskt att ha en piggelin storebror med sig på förstlingsturer.



Men vart tog han vägen? undrar Betty.



Hur gick det där till?



Nu ska jag prova!



Och sen var det full rulle genom tunneln fram och tillbaka tills matte blev yr i huvudet!





Nästa attraktion.
-Hur kom du upp dit, Tiger?! Jag vill också!!!





-Haha, jag är högst! säger Betty.



Att komma ner var en liiiiten aning värre. Godislockning avhjälpte situationen.



Tigger tränar platsliggning med störning. -Det här ska du få pröjsa för, sa han.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela