Pelleskop-livet

Gråa dagar skyndar aldrig på.

Publicerad 2011-11-13 07:47:00 i Allmänt

Så sant som det är sagt.
Inte nog med att det är gråmuggigt hela dagen och blir natt kl. 16.30 - idag har det varit dimma hela korta dagen, också.
Man såg inte övre delen på höghusen här bakom. Ingen större förlust kanske, men jag undrar hur det känns att sitta däroppe i dimman.
Som att sitta på ett moln, kanske.
Inte så dumt, kanske.

I mina försök att Trötta Ut Valpen har jag idag:
ordnat godissök i lövmassor
langat över henne till grannen
tagit en koppelpromenad på en halvtimme med valp och Jazz (lugn, bara lugn: promenadens längd var sådan att den normalerweise tar 5 minuter, bara med Betty tar den 30 minuter)
lekt och lekt och lekt igen.

Ingen trött valp. I morgon ska vi försöka med ketamin, tror jag.



Tigger sitter nästan alltid på en pall eller stol eller soffa eller whatever. Jag tycker litet synd om honom. Föga anar han att han snart inte är fredad där heller!



-Jag bara bidar min tid. Och bildar muskler, säger Betty.



Pärlan.



-Jag ska OCKSÅ vara med på bilden! säger Betty.



Sliten Ying. Han säger som äldsta barnet på sin tid: -Nu får ni ta hand om eran unge själva!





Nosarbete pågår.















Snälla grannen Anders som ger hundarna Mariekex varje dag. Betty har redan lärt sig.



Ganska gott skägg!







Ibland får Tigern faktiskt nog. Det förstår jag så väl. Och han är inte alls så elak som han ser ut.



Dags för en liten promenad.





Jazz har ju blivit rena Top Model!!



Alltid sladdrigt koppel. Går finfint!



Mycket att kolla på för lilla Randan.



Full rulle igen - tassar litet överallt!

Nu sover den lilla faktiskt - jag har nog aldrig hört så behändiga små snarkningar!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela