Pelleskop-livet

Förbannad.

Publicerad 2011-11-01 12:19:17 i Allmänt

Klockan 5 tycker Valpen att det är inte bara toalett- utan även lekdags.
-Det ska vara hejsan och hoppsan och bomba, annars är jag inte me! säger valpen.
Gääääsp, säger mina trogna vapendragare och jag, stoppar valpen i buren och kryper själva till kulls.
Mellan 5 och 7 ägnade sig valpen åt att stundtals somna till, stundtals sitta och vara förgrymmad.

Lilla svarta Betty Ramirez, morianskan från slummen i Marseille, utslungade de mest gruvliga förbannelser över mig och min ätt i sju led framåt!
Det är tur att hon är så liten att hon inte kan så värst många användbara förbannelsevokabler; hennes eder blev mest bara:
-Dumma dääääääjjjjj!!

Tröttsamt nog, säger Mina Pojkar och undrar hur man egentligen plockar ur batteriet.
Nåja, nu sover hon middag, dags för mig att ta itu med portugisiska oregelbundna verb.

Som omväxling till de franska och stundtals tyska!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela