Pelleskop-livet

Det blåser kallt, kallt väder ifrån sjön!!

Publicerad 2011-11-30 14:31:48 i Allmänt

Och från överallt annars också.
Ännu värre idag än igår, och ändå var det bra nog räligt igår.
När jag tog Betty och Tigger till Vattenparken för att di skulle få springe av sig en aning.
Betty smög på vavvor, det var illa gjort. Men jag råkar veta att just de därna vavvorna är vana vid staffar, så det var inte så farligt ändå.
Och hon GJORDE inget, hon bara smög som en panter.
Och Tiger kom och blev kopplad, så totalt utskämda är vi inte.



De uslingarna håller på att riva huset som jag skulle bo i. Aldrig får man som man vill!





Små  stafferumpor är sånt man knappt kan se sig mätt på!



Alltid alltid nosa och spåra. När jag har varit ute och gått med storhundarna vill Betty alltid gå ut och kolla. Då bakspårar hon från trappen till grinden, snuffar runt där en stund och så spårar hon oss in igen. Mycket noggrant!















Prydligt!



Russelrumpor är inte heller så dumma!













Vår lilla greyhound.













Snälla, jag KAN väl få putta henne i vattnet?! sa Tigger. Men det fick han inte.



Sen var Bubbla faktiskt trött ett tag, och sov middag i min säng, ovanpå Jazz.
Staffar kan visst sova precis hur som helst, hopknycklade, upp och ner - hur som helst!

Och som om vi inte hade haft tillräckligt roligt denna dag tog jag mig för med att dammsuga och torka golv också, framemot eftermiddagen!
Jag undrar om det kan vara klimakteriet som har slagit till, jag menar - DAMMSUGA? Märkligt.
I alla fall älskar Betty dammsugaren.
Inte för att bita och slita i, eller smyga på eller nåt sånt, hon bara gillar den, högt och rent.
Hela hon skiner upp när hon får syn på den, även om den bara står parkerad.
Och kombinationen Betty som älskar dammsugare och Matte som inte har världens största erfarenhet när det gäller dammsugning, och dessutom inte kunde hitta munstycket till apparaten utan fick överfara hela alltet med bara RÖRET,  kunde förstås bara leda till nya roligheter.
Nämligen att Bettys ena baktass och större delen av bakbenet sögs in.
Hmmm. Trauma, månne?
Näedå, tvärtom!
-Idag händer det visst BARA roliga saker, sa Betty förtjust, och försökte att få även några andra tassar, öronen och nosen att sugas in.
Och på detta alltså - golvmoppning!
Som sagt - igår hände det BARA roliga saker!

Kommentarer

Postat av: Gisela

Publicerad 2011-11-30 21:58:00

De sista jag gör innan Bus och jag tar kvällspromenaden är att kolla om du skrivit något nytt. Det är helt underbart kul att följa dig och dina äventyr med de fyra fyrfotingar.Kunde jag bjuda BUS på hälften skulle hon vara överlycklig. När kör du igång nästa kurs. Vi kommer Nu skall vi ut sen sova Klubben imorgon.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela