Pelleskop-livet

Vicke murrker!

Publicerad 2011-05-27 11:18:38 i Allmänt

Idag är det visst läge för tända taklampor hela dagen. Vilken överraskning efter gårdagens högsommar!
Alldeles fel är det emellertid inte, enär jag ser spraymålad ut på hela ryggen. Jag lyckades somna i solgasset igår eftermiddag, liggandes på magen...
När ska man egentligen bli vuxen och förståndig?
En annan inte så förståndig sak var att jag hade satt en grov "gammaldags" spårlina i en sele anbringad på Jazz. För att stoppa honom om han ville skrämma livet ur folk som går på trottoaren längs trädgården.
Alltså en sån där skrikorange lina flätad av en miljon nylontrådar.
Och när det så blev läge att greppa tag i linan hade den snott sig ett varv kring min högra fotled och drogs åt där av den framrusande lillpinnen.
Flera varv slirade den, hårt åtdragen kring lilla mej.
Det blev ett rejält brännsår på den vristen, det. Tack tack.
Men idag håller vi oss mest inne.
Jag bunkrade upp med fina färska Frolic igår - så länge de är mjuka är de faktiskt nästan lika populära som köttbullar.
Vi återupplivar Jazzens förmåga att gå baklänges i en åtta kring mina ben. Liiiitet lurigt men inte omöjligt.
Ying överraskar genom att komma studsande och gå zigzag mellan samma ben. Vad han kan, den! Samtidigt tränar Tigern fjärrdirigering - han lägger sig en bit  bort (utom aggressionsavstånd för Jazzen) och får ibland ett kommando om att ändra position till sitt eller stå. Riktigt bra träning, faktiskt!
Så pass att vi nu måste vila med en god, om än fransk, bok.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela