Pelleskop-livet

Våren, då?

Publicerad 2011-05-15 22:36:06 i Allmänt

Det blev så konstigt i år - igen? - det kom knappt någon vår innan det blev försommar.
Man spanade efter tussilago och knappt hade de stuckit upp sina soliga huvuden förrän - tjoff! blåsippor hand-i-hand med tjoff! vitsippor, backsippor, gullvivor, hägg, liljekonvaljer och nu syren och schersminen är på god väg.
15 maj!
Såväl körsbärsblom som äppelblom synes numera mest på marken under träden, och trädgården är full av överblommade tulipaner.
Skut! [sic] sosm vi säger här i huset.





Svansen fastnar aldrig på bild, i synnerhet inte på en så här utomordentligt skojig artikel!



Man kan springa runt runt och det är inte så lätt för grejen är hal och lutar litet. Och matte är stationär.



För Ying var detta bragd nog.



Ett shar-pei-bo!!! Där kan man lägga sina ägg och ruva på dem.



Tiger på en annan --- tiger? Urtidsödla? Hund? Liten farbror?







Vatten!!



Svalka tassarna.


Ying är förstås skeptisk. -Bada själv, matte!





Örngottshörnen är rörligare än man kan tro!



Baddå?



Gult är inte alltid fult.



Jag tycker jag har en så rar liten gum-kind. Minsta Barnet säger att jag måste börja åka på Tallinnkryssningar och leva rövare med paraplydrinkar och halv(minst)gamla karlar osv nu: Sista Spurten! säger hon, jäntan. Detta innan jag tystar henne med milt våld. Mycket milt.



Mera kind-studium. Lill-hamstern!



Ying och jag matchar. Ja, varför trodde ni egentligen att jag skaffade honom?!

Jazz då? Hemma i trädgården med Minsta Barnet, en frisbee och en näve prinskorvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela