Pelleskop-livet

Osorterad utan bil

Publicerad 2011-05-02 10:15:37 i Allmänt

Nu spretar matten åt alla håll: det är tentaläsning, barn som konfirmeras på söndag, mera tentaläsning, barns 15-årsdag, en evig förkylning som aldrig tar slut (bara ändrar färg, uäh!), förkyld Ying, en bil på verkstaden på 3:e veckan (för BYTE TILL SOMMARDÄCK, tro det eller ej!!) och mera tentaläsning.
Jag har oerhört att svårt att sortera mig och ta en sak i taget - hela jag känns kolsyrad.
Och min förkylning har verkligen tagit på krafterna - jag är rätt darrig i benen och inte alls så snäll och trevlig som jag borde vara.
Hundarna får sitt men inte mer än nätt och jämnt - för litet för att Tigern ska vara nöjd.
Snart blir det panik på riktigt - det börja sjunka oroväckande i hundmattunnan och hur fraktar man hem en säck foder utan bil?!! Skottkärra?
Det är faktiskt mycket som är trist utan bil.
Bara den där känslan av att inte kunna göra som man vill, riktigt.
Allt tar så lång tid. Tid som kunde användas t.ex. till hundpromenader eller läsning.
Det finns ju de som traskar till affären med hundar och binder dessa utanför. Så gör INTE jag.
Aldrig.
Igår var jag ute och gick en sväng för första gången på flera dagar. Maken följde med, och HAN ville gå längre än JAG - det har väl inte hänt på de senaste 15 åren, i alla fall.
Men det var bra för han fick hålla i en hund och två räckte bra för mig igår.
Blåser gör det också. Som bara den.
Inte bra för Yings ögon.

Nä, hörni - det blev inte vidare muntert det här.
Bättre då att jag fördjupar mig i fransk grammatik i stället.

Kommentarer

Postat av: Malin Lindholm

Publicerad 2011-05-02 11:26:29

Tips om att få hem foder utan bil - foderbilen.se :)



Har använt mig av dom i flera år och är supernöjd.



Fast jag undrar vad för klantig verkstad som behöver flera veckor på sig för att byta däck !!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela