Pelleskop-livet

Trappa opp å trappa ner

Publicerad 2011-03-31 06:42:00 i Allmänt

Jag har kommit att tänka på något - för ovanlighetens skull.
När maken och jag för många herrans år sen hade bott ihop ett par år eller så - då skaffade vi oss först en fågel, sen en till. Sammy och Valentino hette de, till arten zebrafinkar och till lätet galningar.
Sen la vi oss till med först ett, sedan ännu ett marsvin. Pottan och Lillan.
Sen gifte vi oss och skaffade hund i ett slag. En alldeles väldigt röd cairnterrier vid namn Dandy.
Och så ett år senare (jajamen, ingen behöver räkna på fingrarna) kom äldsta barnet.
Sen kom barn nr 2 och så småningom, som en eftertanke, lilla nr 3.

Vi trappade alltså upp verksamheten, eller hur man ska uttrycka det.
Djuren dog ju visserligen undan vartefter, men äldsta barnet fick i alla fall uppleva både marsvin och hund, och första hunden sträckte sig över alla tre ungarna.

Men i alla fall - nu är det barnen som troppar av, även om di avgår med livet i behåll. Tack och lov!
Så då får jag liksom trappa ner igen, med hundar.

När jag blir för gammal för såna så giv mig ett par marsvin tack, det är underbara djur!
Och allra sist nåt litet fjäderfä.

Som jag kan lalla med innan det blir dags att putta mig i mullen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela