Pelleskop-livet

Om Pudelns matvanor

Publicerad 2011-03-03 18:14:34 i Allmänt

När som unge herr Olsson tillbragte några dagar härstädes hände det sig att hans matte lämnade honom i morföräldrarnas vård ett par dagar. Eller "i sticket", som Olsson själv ville kalla det.
Vad som händer då är förstås detta att Olsson inte äter ingenting. Alls.
Inte ens med sin matte tillstäds är den pudeln nåt större matvrak, men utan matte blir det nästan ingenting ätet.
Jag satt på golvet och försökte tratta i honom en kula i taget och som i nåder åt han omkring 4 stycken. Sen tog det tvärstopp.
Döm då om min förvåning när Maken med belåten uppsyn meddelade: -Olsson har ätit upp sin mat!
Viss skepsis måste ha avspeglat sig å min fysionomi, ty maken fortsatte: -Jodå, jag blötte upp den.
Suck, tänkte jag, för jag är litet tveksam till uppblötande av hundmat. I synnerhet till småhundar som ändå brukar få kymiga bett. Emellertid hann jag inte ens basa maken för detta faux pas innan han fortsatte:
-Och så hade jag i béarnaisesås!



SÅSÄTARE

Kommentarer

Postat av: Nilla

Publicerad 2011-03-03 22:43:21

Jo jag tackar jag. Olsson fick sig ett riktigt skrovmål där, hihi. Sås ska det vara!!!

Postat av: Helena

Publicerad 2011-03-07 17:14:57

Strålande! Heja Micke!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela