Pelleskop-livet

Mattes farliga ålder!

Publicerad 2011-03-09 22:21:53 i Allmänt

Näe, matten är inte i nån farlig ålder, inte på DET sättet.
Alltså spana-in-rumpor-sättet.
Alldeles för många fruntimmer är i den åldern alldeles för tidigt. Och för sent.
Jag måste dock erkänna att det finns två sorters rumpor som mina blickar dras till.

1. Vissa konståkarrumpor. När de har så himla mycket muskler så att när de, alltså konståkarna, står rätt upp och ner - alltså med huvudet upp och fötterna ner, alldeles stilla - så sticker rumpan ut så mycket och så kantigt att man banne mig kan ställa ifrån sig frukostbrickan därstädes, utan risk för spill.
Det skall dock noteras att sådana rumpor blickar jag på icke med lystnad utan fastmera med undran och med skräck.

2. Tigerns lilla rumpa! Eller "umpa" som jag säger, för så ser den ut. Betrakta gärna filmen i föregående inlägg - har ni nånsin sett en så behändig akter förr?!

Sen fanns det en rumpa till som var nästintill omöjlig att slita blicken ifrån. Det var Peppar-rumpan, det. Rena lilla julskinkan. På min lilla grymtgris.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela