Pelleskop-livet

Kaxig!

Publicerad 2011-03-02 22:47:36 i Allmänt

(HURRA - filmen går att visa!! NU blev ni väl glada?!)

Idag vaknade jag vid strålande solsken, och himmel som var så blå så jag trodde det var inbillning.
Var promenerar man lämpligen en sån dag?
Svaret måste förstås bli: på isen!! Till och med när det är jag som tillfrågas.
Idag var jag inte ens rädd. Jo först - när jag stod och stampade på bryggan och det lät konstigt. Sen insåg jag att det var just bryggan jag trampade på, inte isen. Sen gick resten som en dans.
Så här gick JAG:



Man kan ackurat tro att jag är Jesus, då jag har gått på vattnet!
Dock gick hundarna så mycket mer på isen än jag, men så är di också vad vi brukar kalla små jääsusar. Dvs. de ligger med magarna i vädret i nån solfläck och bara jäser.

Så här ser Yings promenadkarta ut:



Av denna framgår det tydligt att Ying får ut avsevärt mycket mer av sina promenader än jag får av mina; det borde han betala extra för!! Från ung. 8,5 km (klubbholmen) till slutpunkten fick han gå i koppel, vilket kanske framgår av vägsträckningen.

Och så en spännande film från dagens äventyr!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela