Pelleskop-livet

Handaslöjd

Publicerad 2011-03-24 22:35:00 i Tigger

Jag har stickat en tröja åt en italiensk vinthund.
Det gick fort.
Att posta den till hundstackarn, det går inte fort alls. Tiiipiskt mej, alltså!
Men nu ska jag börja på ett nytt projekt, ett som jag inte behöver postbefordra enär det skall stanna i huset.
Säg ingenting till honom, men jag ska faktiskt sy en klövjeväska till Tigger!
Det är nämligen så att de i handeln tillgängliga slika som går runt hans bröstkorg de är så utformade att själva väskorna släpar i backen.
Inte alls roligt för en hund att gå så, kan man ju förstå.
Så nu ska matten gripa in!
Men jag skall göra mitt yttersta för att hålla mig till tuffa, manliga stoffer. Inga utsvävningar åt konståkningshållet.
I alla fall bara små små sådana utsvävningar.



INTE Tigger-storlek!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela