Pelleskop-livet

Alltid något...

Publicerad 2011-03-13 23:01:24 i Allmänt

Håglöst, är vad det är.
Vintern har varit alldeles för lång - nu är det bara smuts/halka/blött/lorthund-vinter dessutom. Kan knappt promenera, än mindre träna nåt vettigt.
Eller - klart att man kan, men jag har bara ingen energi till sånt; allt det här gråa suger musten ur mig.
Och så förkylningen på det, då...
Men idag känner jag mig bättre; tog en liten kvällspromenad med alla tre djuren. I ganska sakta mak visserligen, och blev ändå ganska trött visserligen 2, men jag kom i alla fall ut och fick litet luft.
Och så träffade vi en rar fabbro med "nosgrimma" och ryggsäck med syrgaspåse. Han hade KOL och var bara så lycklig över att han hade tillgång till den där utrustningen så han fick komma ut och gå en sväng.
Då får man litet perspektiv.
Och dessutom - klockan 17.30 var det alldeles alldeles ljust ute!! Fast fulgrått överallt förstås, men ändå: LJUST!!
Alltid något.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela