Pelleskop-livet

Kulregn

Publicerad 2011-06-21 23:03:57 i Allmänt

Idag åskade det så man höll på att trilla omkull, samt regnade det och haglade stenkulestora korn.
Det sistnämnda märkte jag just inte - jag låg (usch en sån slafsa) och läste Wachtmeister Studer. I och för sig en god  bok, men när himlen blev gråsvart och regnet började smattra föll jag i dvala med brillorna på näsan.
Så hagelrapporten har jag fått i efterhand, men från flera trovärdiga och av varandra oberoende källor.
Tur man inte var ute på svampjakt då!

Även i övrigt har dagen merendels tillbragts med nosen över en bok, såväl utom- som inomhus.
Hundarna är bråkigare och skälligare än vanligt eftersom Olsson är här.
Han vaktar allt och mina hundar vaktar Olsson, liksom.
Dessutom befinner sig grannens katt allt som oftast härstädes.
Därmed blir i synnerhet Jazz (och katten) motionerade och aktiverade.

Apropå aktivering så var det kursdags idag. Alla hundar och förare är så duktiga!! Jag kommer riktigt att sakna dem när kursen är slut, vilket den är efter nästa tisdag.

Jag har fått några intresseanmälningar till höstens kurser också, så det rullar på.
En del tror att man blir rik som ett troll på den här verksamheten, men det blir  man förstås inte.
Man får faktiskt inte ett endaste öre - om man har en fikarast inlagd brukar instruktören få ta en kopp kaffe gratis, det är den ersättning som gives.
På mina kurser har vi ingen fikarast, för jag tycker illa om att ha hundar i bilen och fikarasterna har en tendens att bli längre och längre...

En del har förstås egna företag med kurser och problemhundsutredningar osv. och då kan det kanske bli en slant över.
Men det verkar trist.
Jag kan ju säga: -Nä, i år vill jag inte ha en enda kurs. Och så har jag ingen kurs.
Har man eget företag och förväntas livnära sig på hundägarutbildning så blir man inte direkt fet på en sån inställning...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela