Pelleskop-livet

Världens mest fotograferade russlare?

Publicerad 2011-07-15 22:34:54 i Tigger

Ibland tänker jag, när jag rensar minneskort, att jag, jag borde tamejtusan bli hundfotograf! Sen tänker jag litet mer och lägger huvudet på sned och ödmjukar mig och tänker: nåja, jackrussellfotograf, i alla fall. Litet mera tanke leder till att jag borde kanske bli professionell Tigger-fotograf, åtteminstonde.

Men sanningen är nog den, att det är Tigern som borde bli upptagen i Supermodellernas skara. Han är nämligen inte bara underskön ("mycket vackert, maskulint huvud", märk väl!), han är dessutom ackurat helt och hållet och fullständigt professionell när han agerar framför kameran också.

När jag fotograferar Tigger är det verkligen inte så det går till. Alltså att "jag fotograferar". Närå, det är mera som en photo session - vi samarbetar. På sanning!

Och betalt tar han också som en riktig supermodell...

















Och, kära betraktare, det är inte fel på dina ögon, så vitt jag vet i alla fall. Alltså - bilderna SKA se ut så här, liksom luddiga. Jag har använt en makalös manick som heter Lens Baby.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela