Pelleskop-livet

Födosök

Publicerad 2011-07-03 23:20:04 i Allmänt

Hundarna ska berikas, kom ihåg det!
Det betyder att deras tillvaro skall göras hundlikare. Dräp en katt, typ.

Eller åtteminstone: födosök. Leta upp maten själv.

Mina hundar är förfinade gentlemän som inte tycker om att äta från marken - vi har infört måltidskupongssöket, i stället.



Så här ser de ut, efteråt. Att det står "1 per hund!" är en liten vink åt Tigern. Innan jag skrev dit det försökte han alltid stjäla ALLA matbiljetter och kräva att följdriktigt få ALLA portioner.
Det försöker han i och för sig fortfarande med. Undrar just hur det står till med läsförståelsen...

Leta-förståelsen står det i alla fall prima till med! Jag parkerar hundarna i farstun och visar pilletterna samt talar om att det är just såna som de ska leta efter. Till och med Hr Olsson, pudel till professionen, såg nästan ut att förstå.

Sen gömmer jag och sen släpper jag bestarna!



Solande barn kastar sig upp på möbler för att komma undan!



Ying tycker det är jobbigt att leta men lätt att knycka andras.



Jazz tycker det är lätt att leta men litet äckligt att ha biljetten i munnen.



Olle fattar absolut ingenting men är glad ändå och får dessutom hjälp av sin curling-matte.

Sen avlämnas biljetterna till rockvaktmästaren/kyparen Matte som serverar måltiden.

Man behöver ju inte vara alldeles okultiverad bara för att man är ett Djur, heller!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela