Pelleskop-livet

Taxi-promenad

Publicerad 2011-01-30 17:42:15 i Allmänt

Kors i krösamoset vad jag var trött idag!
Utmattad efter konståkningsfinalen igår kväll, antar jag. Och ändå har jag bara TITTAT, inte åkt... Nåja, skönt att det är över i alla fall.
Och NÄR jag väl hade ruskat liv i min gamla lekamen i förmiddags slängde jag i mig en näve hasselnötter, försäkrade mig om att hussen skulle vara anträffbar per telefon samt gav mig åstad med mina mickaboer.
Ibland är det så skönt att bara gå dit näsan pekar utan tanke på att man ska hem också.
Och i det strålande solskenet passade en tur på landsvägen mellan gärdena så bra så bra.
Och vi gick och vi traskade och gick litet till. Förbi Valla, Lönsåker och Benala.
Efter två timmar räckte det rätt bra med motion så då ringde jag till maken som kastade sig i racerbilen och hämtade upp oss.
Hundarna blev så GLADA när de fick hoppa in i en bil!! I synnerhet liten frusen Jazz, förstås.



Åkrar, bara åkrar. Med snö på.



Efter cirkus ungefär en timmes koppelpromenad börjar Ying Gå Ordentligt i Koppel. Bejeesus!





Solen skiner. Något litet blåst. Bräxis runt nollstrecket.



Blåda blåda himmelen.



-Baddå? säger Ying.



-Sniff, sniff... En älg rör sig bortåt Salahållet, hävdar Ying. -Full fart framåt, matte!



Lilla Jazz var beredd att hosta upp hela veckopengen för att få åka taxi hem. I mattes knä också, varmt och rart. Som tur var kostade det gratis.

Och SEN var vi både trötta och frusna när vi kom hem. Och hungriga!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela