Pelleskop-livet

Tack, det är bra så.

Publicerad 2011-01-03 16:49:18 i Allmänt

Men alltså - nu HAR det varit jul, och det nya året HAR börjat! Så jag menar att nu RÄCKER det med snö och vinterkallt. För mycket och för litet skämmer allt, och hör sen.
Idag tog jag med mig mina allvädershundar Tiger och Ying och for till Vattenparken.
Om Vattenparken i januari 2011 kan man säga så här: tung-gått.
Ying fick agera stigfinnare som vanligt, och till och med han var litet mjölksyrapåverkad.
Själv låg jag som ett kolli på rygg stundtals.
Det var då Tigern passade på att krypa upp på min mage och säga: -Bär mig, tack!
Tur ändå att lilla frusna Jazzbacillen hade fått bli kvar hemma; MED täcke att han inte orkat många meter, UTAN täcke hade han blivit lika blå som mina tår.
Jädrar, vad vi kämpade; hundarna blev nästan tårögda av lättnad när vi kom åter till das Auto.



En ganska vacker studie i överexponering. INTE lätt att mickla med kamerainställningar - dels svårt att räkna ut hur man ska göra med allt det vita, dels svårt att trycka på knappar och rulla på hjul med vantar på. Eller utan vantar men med stelfrusna små tinglar.



Som synes: tungt.



Fast kul!



Kommer ni aldrig?!



Jag tror Ying trallar på "Hej, mitt vinterland!".

Kommentarer

Postat av: Carina

Publicerad 2011-01-04 10:15:56

Underbara vinterbilder!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela