Pelleskop-livet

Kopfschmerzen!

Publicerad 2011-01-16 11:42:15 i Allmänt

OK - om drygt en vecka blir det till att koncentrera sig på franska, franska, franska. Språk, samhällsliv, historia, litteratur - allt. Så nu försöker jag tömma knoppen på tyska. Svårt.
Kan det vara därför jag har så in i bänglan ont i huvudet i dag? Eller beror det på förnyad sockeravvänjning? Ni vet - efter julens alla kakor är jag ju en riktig junkie... Eller VAR, för sista veckan har jag varit hård mot den hårda - inget socker över dessa läppar! Men värk i hufvudet, alltså.
Så pass att jag bara inte orkar gå upp förrän ett par tabletter har verkat.
Trååååååååkigt, säger Tigern och är så besvärlig som bara uttråkade russlare kan vara.
Småmorrar, sparkas, vältrar sig hit och dit, sätter sig upp med förväntansfull uppsyn bara jag suckar, morrar litet till - har sig, kort sagt.
Fast då tog jag fram lilla Räven.
Och så hade vi rätt skoj en stund.



Är det tyst nu så vänta bara! Det tar sin lilla tid att få in nån musik via dutuben!
Och ursäkta för all del mörkret i rullen. Bakom mina ögon kändes det som svetslågeljus, ungefär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela