Pelleskop-livet

Ennui

Publicerad 2011-01-28 13:18:09 i Allmänt

Ennui - det är när man har tråkigt, det.
Lyssna på fransk föreläsning - inte precis så man är spralligt andäktig. Man gäspar käkarna ur led, det är vad man gör.
Tills man kommer på att man kan laja litet med bilder och litet sånt.

Haver t.ex. laddat upp 100 bilder till fujifilm för s.k. framkallning, dvs. eg. bara utskrift. Detta kalas kostar med 29,- i porto och det tycker jag att jag kan leva med. I synnerhet som hela tiden datorer och externa hårddiskar kraschar och skivor kommer bort. Mig passar det rätt bra att ha bilden i handen.
Fick dock en förskräcklig Peppar-abstinens. Svårt att förstå att jag aldrig får träffa honom mer (på denna sidan), aldrig dra i öronen och klämma på kroppen och skratta åt hans märkliga påhitt.



Hål i hjärtat, absolut. Vill ha honom här, nu.

Här kommer litet mindre vemodiga bilder. T.ex. på Minsta Barnet uttvingad på promenad i soligt men kallt väder, och Jazzen sammalunda.









Tigger som sover medan jag ligger och läser. Stackarn, så ofta han blir påhoppad med en försiktig puss mitt på skäggiga nosen! Det går bara inte att låta bli!


När han är pigg så är han pigg, men när han är trött så är han jätte-trött!

Med viss tvekan bjuder jag också på en bild av Me Myself I. Fördjupad i kunkapsträsket.



Så där ja, dags att fördjupa sig litet till.
För sen - sen blir det konståkning!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela