Pelleskop-livet

Bei uns zu Hause!!

Publicerad 2011-01-05 00:21:07 i Allmänt

Idag har jag beställt ett gäng lärda böcker på franska, och det slår aldrig fel: då börjar jag tänka på tyska!
När jag pysslar med ryska så går hjärnan in i fransk mod.
Det är därför som jag absolut vill börja lära mig georgiska - jag tror att det är enda sättet att få nån rätsida på ryskan.
Dessutom verkar det vara så fint i Georgien... Och deras elektricitetshantering är känd som ganska - låt oss säga kreativ.

Men det hör inte hit.
Vad som hör hit är detta:

HEMMA HOS

Jag har nämligen läst en bunt Husmodern från 1940-talet - hemmahos i vartenda nummer, och jag vill ju inte vara sämre.
Så se här, hemma-hos-oss - med kladdiga smörpaket och hundbollar mitt på matbordet!



Ljuskrona, uppe varje jul sedan A.D. 1988.
1990 el. -91 svingade Äldsta Barnet i den som en bättre Tarzan, utan men för vare sig krona el. barn.



Mycket pyckel o grejer ska de vara, tycker jag. Fast ett hembi med dammvippa sutte inte i vägen...



Vi (maken, han är typ kunglig) puttar upp girlander i taket till vareviga jul



Vy genom hundslussen.





Girlander i ett annat rum. Med små lyktor i, också!



Min flitiga o händiga moder har förfärdigat tavlan. Ingen jul utan den!



Äldsta barnet slänger på sig kappan och flyr hemmet.



Minsta barnet vid middagsbordet.



Annan vinkel. Koka-porslin. Nikon D70 med Lensbaby 2.0. Liten tavla av en humla i en solros.



Vedspis. Ytterligare girland.



Liten röra... Ljusstake fådd av syster, påse med leversnittar, hundmatskål, skåp byggt på plats av der Hubby.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela