Pelleskop-livet

Vattenparken revisited

Publicerad 2011-02-27 11:56:00 i Allmänt

Vattenparken härstädes är ett prima tillhåll för såväl sjöfågel som mig.
Utom just igår. Snö, ni vet. Djup. Som nästan bär, men vid sisådär vart tredje steg säger snön: -Pilutta dig, tjockis! och så trampar man igenom.
Under ljudligt svärjande, förstår sig.
Jazz hade stannat hemma under denna eftermiddagspromenad - han och husse var utmattade efter dubbeljakten (på TV) och måste sova i bokrumssoffan, under en filt.



Tigger går på en första "botten" under den lösa snön. Under denna botten öppnar sig en avgrund av snö, i alla fall när matten trampar därpå.









Tigern visade ohörsamhet och måste näpsas. Obs! jag håller inte på att strypa hunden, det är bara hunden som fnissar och försöker ta sig loss. Vill inte höra vad matten har att säga.





Tigers reaktion på förmaningar är "jaja, jag hör vad du säger, f'låt då om de ska va så noga" och i samma ögonblick som jag släpper honom har han ingen aning om vad jag har sagt. Tonåring!



Ser han någe vidare näpst ut? Nä, just det.





Fullkomligt onäpst. Som alltid.











Ying har snygg figur och en härlig ökad trav!!



Stilstudie.

Kommentarer

Postat av: Carina

Publicerad 2011-02-27 19:08:50

Anna! Tack för din blogg. Den ger mig kraft och ett leende på läppen varje gång..(nästan)

Och just idag så känner jag att jag vill gå in och läsa just din blogg....och som vanligt kom det ett och annat skratt...Tack Anna för det:-))))

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela