Pelleskop-livet

Vårvinter

Publicerad 2011-02-09 14:51:23 i Allmänt

Ibland tror man att jäpp! det är på gång, nu kommer våren! Det droppar från taken och krokusgroddar sticker fram.
Nästa morgon är det snöstorm...



Det drippelidroppar.





Hurra! Han är lekfull, jublar Tigger. Han försöker ofta, ofta få igång litet  bus med Jazz. Ibland är Jazzen nådig och leker ett tag, ibland vill han bara bestämma: -Nä, vi leker när JAG säger till. NU leker vi!
Och sen är leken slut lika tvärt...



Ying måste hålla ordning på Det Som Är.



Och matte hon har ingen ingen ordning alls. Tältstolen står ute fortfarande. Två tältstolar, förresten.

Sen for vi i alla fall till veterinären. Slarvmatten hade misskött sig beträffande vaccinationerna. Det var inte total katastrof, men låt oss säga att en av gossarna var ute och tassade på sista minuttrarna.
Detta förde dock det goda med sig att allas vaccinationer nu är synkroniserade. Till och med Peppars, eftersom jag i ren distraktion hade med mig hans papir också och fick det stämplat av bara farten... Snyft. Klart lilleman ska spruttas in på.
Ying och Tigger tycker det är toppen att gå till veterinären, Jazz är mera skeptisk men han har blivit mycket duktig. Han borrar in pannan mot min mage och överlämnar allt ansvar åt mig. Inga sura miner alls.
Sen fick de rätt mycket godis av fabbro doktorn också...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela