Pelleskop-livet

Lördag - kvällspromenaden

Publicerad 2011-02-14 16:50:00 i Allmänt

I lördags när det hade blivit dags för aftonpromenaden, då hade det blivit ännu litet kallare. Just ingen sol fanns kvar heller, och det går raskt åt det mörka hållet när det väl har börjat.
Således fick Jazz stanna inne i nåns varma famn medan allvädersdjuren och jag tog en sväng.
Som i vanlig ordning blev längre än det var tänkt.



Tiger fick ha rocken på.
Eller rättare sagt: Tiger MÅSTE ha rocken på.





Vad sker?!



Jo, matten störtade och kunde inte med någon lätthet ta sig upp, enär hon hade kamiran i handen. Blev därmed övermannad av liten otäck gnagare!!





Min s.k. trogne väktare. Jojo, gör ingenting alls. Intet ingripande.



Typiskt dominansbeteende. Cesar, hjälp! Hit med stackel o elgrejer!



Kvickt, länsa fickorna innan hon tar sig upp, det gamla skrället!



Gnorf. Ying tycker att både jag och Tigger är pinsamma. Mycket pinsamma.



Litet tamt kattdjur. Tigern är väldigt noga med att tala om att det bara var på låtsas och att han egentligen är jättesnäll.



Snö. Varför är det alltid jag och min flock som röjer väg?!







- Jag ÄGER! säger Ying. -Vadå "äger", undrar matten. -Man SÄGER så! säger Ying.



-Vadå? Vad fick han? Varför då? Var är min?



Dags att pulsa hem i skymningen.

Kommentarer

Postat av: Maja och Link

Publicerad 2011-02-15 23:47:04

Vart kommer Face Racen ifrån för kennel, intressant att kolla upp den!!! Föräldrardjur? Skulle ett kullsyskon till Norge?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela