Pelleskop-livet

Lilla huset på prärien

Publicerad 2011-02-11 19:43:54 i Allmänt

Igår afton började det snöa.
Sen började det blåsa.
Hela långa natten snöade det och blåste mer och mer - det slamrade som om taket lyfte en bit och sen landade igen.
Om sånt tycker jag inte. Det blev ganska mycket vakentid natten till idag.
Och i morse var det vitt vitt ute, och eftersom vi har spröjsade fönster, där spröjsarna fungerar liksom som snöhyllor, var det i vissa väderstreck alldeles hemligt vad som fanns utanför.
Laddade jag därför med en stor kanna kaffe, hela serien böcker av Laura Ingalls Wilder och en stapel björkved, samt slog mig ner vid vedspisen med hundarna kring fötterna.
Och jag fick eld i spisen vid första försöket!
Först framåt tretiden tog vi en riktig promenad; först då hade vinden mojnat så pass att jag tordes ta ut Ying nån längre stund.
Och så hade solen tittat fram!





Två små gossar blå var utomordentligt entusiastiska.



En ung man var tvungen att gå kopplad bara därför att han gav sig av hemåt så fort jag släppte honom lös!





Isbrytaren Atle assisterar i inre Bottenhavet. Eller nåt.















Jazz vände nosen hemåt och såg bedjande ut ideligen, ideligen.



Upp till knäna i snön. Äntligen börjar det likna nånting! tycker Ying.



-Storlek 42. Bruna.











Snö. Sa jag det?

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2011-02-11 21:06:41

Jösses va med snö ni har ! Här har snöat rejält med, men inte har vi dom mängderna.Men lika glad är jag för det :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela