Pelleskop-livet

Igår, när det var vår.

Publicerad 2011-02-01 16:59:15 i Träning

Igår tog vi en riktigt lång buspromenad på Myran, med vilt sprättande hundar åt alla håll. Jag tyckte att de behövde det efter söndagens koppelmaraton.
Det tyckte hundarna också. Och sen blev de rätt trötta.
Men sen, framåt eftermiddagen, då kändes det så märkligt i mig.
Liksom en oro, nåt som ville fram...
Jag ville träna agility!!
En gång till: JAG ville träna AGILITY!!
Så då tog jag småhundarna och gjorde det.
Det fanns en balans och ett par hinder framtagna, samt djup snö som hundarna kunde springa bra på men inte jag.
Jag har länge velat veta hurusom en Jaakosväng genomförs; det vet jag ännu inte men jag vet hur en Puckovurpa görs. Och känns.
Så att så mycket spring bidde det inte för mig, men man kan ju hoja mickaboerna dit de ska.
Och SOM de var glada!!!




Se där! Vi kommer att bli livsfarliga på banorna i sommar!

Kommentarer

Postat av: Nilla

Publicerad 2011-02-02 16:41:25

Hihi...han både springer och hoppar i takt med musiken. Ja aspelut...att ni kommer att bli livsfarliga.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela