Pelleskop-livet

Bleak

Publicerad 2011-02-07 16:11:56 i Allmänt

Ibland synes mig svenska språket litet torftigt. Eller också är det, tyvärr, mitt ordförråd som är torftigt.
Hemska tanke!
Allvarligt sinnade läsare med kort om tid frågar sig med rätta: -Vart vill människan komma nu då?
Jo, människan vill komma till ordet BLEAK.
Det var just så dagern tedde sig idag. Bleak.
Eftersom jag behövde handla litet (potatis) och inget i denna världen kan få mig att GÅ till livsmedelsaffären passade jag på att ta med hunddjuren och efter avslutade inköp ta en sväng till dyarna.







Jazzens fot är bättre. Springa lös är bättre än gå i koppel.



Sol men - alla på en gång nu! - B-L-E-A-K!!!



Med en tub tonfiskpastej i fickan får man världens lydigaste russlare, faktiskt.



Vårkänsla. Och en liten, liten sharpei i högerkanten. Samt en ännu mindre lillpinne.



Yings tassar är mjuka som kattassar. Han rör sig som en katt också. Om han vill. Annars som ett förvirrat kylskåp.





Bleak.







Lilleman har fått korn på nåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela