Pelleskop-livet

Sus som av vingar!

Publicerad 2011-12-13 12:00:51 i Allmänt

Jag försöker gå och tralla luciasånger för mig själv, men vet ni vad som ploppar opp hela tiden?
Jo: HEJ UGGLA TJENAMOSS!
Så det blir två rader lusfia, sen fablernas värld.
Som sagt - det är mycket nu, gumman börjar bli förvirrad.
Om knappt 5 timmar börjar min rysligaste rysliga tenta, men det finns gränser för den intensitet med vilken man kan tillägna sig oregelbundna portugisiska verb och skumma tidsadverbial, därför gjorde jag en liten fotosession med vår egen lilla Lusfia, nämligen Betty.
För Tigger är ute och traskar med Olof och mellersta lucian, Jazz har dragit nåt gammalt (=husses tröja) över sig och slocknat och Ying låg mest i vägen och suckade.
Han fick smak på saffransdeg när han var barn, han - nu är han så besviken för att han inte lyckades snatta nån ogräddad kuse i gårdagens bak.

Betty verkar i alla fall ha kändisgener: när jag siktar på henne med en kamera så flyger hon på mig, slår kameran ur mina händer och biter mig i näsan. Kanske att Hollywood-eliten inte precis biter kanonfotograferna i näsan, men nåt motsvarande hyss har de säkert för sig.



Kolla - Ying har saffransfärg! Matte mixtrade med färginställningen på kamìran och det gick visst litet överstyr.



Sådär ja. Väck mäj sän, säger Ying. Han är litet utbränd.



Lilla Nubban. Söt som socker. Livsfarlig.







-Nä, nu läckele, säger Betty.
-Rrrr, Betty, det rrrrräcker! säger jag.
-Ja, ja sa ju de, säger Betty.



De flesta bilderna blir så här. I bästa fall. Suddigt, liksom.



-Måste ni låta så illa? säger Ying.



Och så somnar han om. Medan Betty försöker att ÄNTLIGEN befria oss från husses skor från det glada 80-talet.



























Sen kommer Betty på att hon ska bita på chiffonjén i stället.
Det gör ingenting.
Så fort nånting har gått åt fanders här, under hussens arbetsdagar, så säger vi alltid: -Det var Betty! alldeles oavsett vem som egentligen är gärningsmannen.
-Men Betty, då! säger husse och ser imponerad ut.



Och nu ska ni få höra:

A minha filha está a passear os cães mais pequenos. Neste momento eu estou a escrivar mas depois vou ler um livro. E da noite vou fazer exame!! Boa sorte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela