Pelleskop-livet

Prima december - än så länge.

Publicerad 2011-12-10 18:50:03 i Allmänt

Idag var jag ute med vildhunddjuren, de vintertåliga, i cross-gropen, eller vad det ska kallas. Alltså den militära grusgropen som ägnas åt åkning å tvåhjuliga motorfordon. Ibland.
Idag var det merasom fyrhjuliga vilddjur som åkte där.
Kan en hund ärva en förkärlek för grusgropar, tro?
Bettys mungipor for nämligen upp till de (upprättstående) öronen vid anblicken av Gropen.
Hon sa som Tigger: -Det HÄR tror jag blir roligt!!



Plöjd åker är också skoj. Matte tyckte det var skoj att den var någotsånär tillfrusen!



Men kolla ÖRONEN! Ida, hjälp!! Vad ska vi göra?!





-Ska du säga! säger Betty. -Har du sett dej själv i spegeln kanske?!



Vilken december, va! Solgass, närapå!





Betty är lika flink som Tigger när det gäller att äta harpluttar...







Min sköna höna.





Kolla bara!! Den som törs kan kika i de arkiverade inläggen, från december 2010. Då var det vitt, ska jag säga! Men sen blev det alldeles svart, den 14:e, så själv orkar jag inte kika tillbaka.



Precis i nerfarten till Gropen.













Ganska snyggt mönster. Tror jag ska rita dit det på lillans rygg.











Det är inte ljust så långa stunder varje dag.





Lilla fina Bubbla.
När vi kom hem så sov hon faktiskt en stund!

Kommentarer

Postat av: Mia

Publicerad 2011-12-10 19:18:29

Ahhh...jag skådar en ny ras framöver:

Staff ridgebackterrier?

Ser mkt fint ut :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela