Pelleskop-livet

Nej!! & Jaaaaa! Hurraaaa!

Publicerad 2011-12-14 16:54:30 i Allmänt

Idag kom tidningen Hundsport i lådan - ett stort präktigt korsord fanns det, det sparar jag till sänggåendet. Och det litterära klurandet överlåter jag åt andra - bara en massa tråckförfattare, bortsett från hr. Rönblom då, och hr. Fridegård.
Men bra saker:
Fredrik Steen om antinejkulturen i hundfostranssammanhang som dold hundmisshandel. Stor eloge för att han vågar daska velourisarna på tassarna. JA - all inlärning ska ske med beröm, godis, lek, skratt. Men man MÅSTE för sjutton få tala om vad man INTE får göra som hund. För hundens egen skull.
Våga säga NEJ, säger jag. Och våga pussa och gulla och larva dig också, allra mest!
(Och min erfarenhet av instruktörer som kör den genomgulligt positiva bara-ja-metoden tänker jag inte dra upp igen. Men ingen kunnig och verkligt duktig hundinstruktör har varit av den modesjangern.)

Och så till det stora jaet, det stora hurraet: Katarina von Mosczinsky och Branstock Ekkaia - en staffe som är svensk lydnadschampion! Vilken lycka att se den rasen i det sammanhanget!

Men hörni - se upp! För snart kommer Betty och jag!

Kommentarer

Postat av: elin

Publicerad 2011-12-14 17:39:38

Åh hoppas min hundsport kommer imorgon! :)

inte fått den än :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela