Pelleskop-livet

Här är polisen som mitt i gatan står!

Publicerad 2011-12-01 19:52:06 i Allmänt

Efter våra Vådliga Äventyr på klubben, och efter hundars sovstund i mattes säng och mattes läsande av bra men icke nyttig bok, då blev det ungefär som vanligt.
Nämligen att Tiger och Betty ligger och småvaknar och biter varandra.
Gnag och bit, gnag och bit.
Ibland nästan somnar de om, fastsittande i varandras nackskinn eller strupar.
Just snyggt!
Men ibland tycker jag det verkar som om Tigg vill vila från lillasyster en stund, så då griper jag in och säger till Betty att sluta bita Tiger.
-Men jag om jag VILL bita han, då VILL jag bita han!! säger Betty då med sturighet tecknad över hela sitt lilla sotiga nylle.
Hade det då varit nån stil på mig hade jag förstås klämt i med att det hör inte hit, nu slutar du att bitas och det ögonaböj. Ungefär.
Men.
Man är ju som man är. Man älskar lexika mycket men ännu mera älskar man grammatikor.
Gif mig en stor präktig grammatikbok och jag är Din Trogne Slav, ungefär!
Så vad jag sa till lilla Betty Ramirez, det var:
-Inte "han", Betty, "honom". "Bita honom"!

Stackars lilla Tigern.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela