Pelleskop-livet

Gårdagspromenad och heminredning.

Publicerad 2011-12-29 22:48:00 i Allmänt



















Alltid är det nån glödlampa som har brunnit ut. Ganska ofta har ALLA gått... Och vadå lampskärmar? Verkar fjolligt, tycker jag.



Jag brukar alltid ha en gammaldags orangeröd pappersstjärna men i år har jag inte engagerat mig i jultramset alls - då bidde det plåtstjärna, men det går ju de å!



Lampan är finfin, i alla fall. Och när (eller rättare: om) alla glödlampor är i form så sprider den sånt ljus så man nästan kisar!





Och granj*kel blev det också, trots att jag sa att så icke skulle ske. Endast när minsta barnet hade lovat att hemföra en kommissarie som svärson (till mig, icke till sig) så gav jag med mig. Men det måste vara en engelsk, förstås. Helst ville jag se bevis på sådan mågs förekomst innan granen kom inom våra väggar, men det blev litet knappt om tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela