Pelleskop-livet

Brukslydnad 1.0.1.

Publicerad 2011-12-01 18:29:32 i Träning

Imorse vaknade jag med ett ryck!
Eller kanske inte precis med ett Ryck, men jag vaknade i alla fall.
För jag hade kommit på en sak: i helgen blir lilla svartrandiga Betty Ramirez, morianskan från slummen i Marseille, hela FYRA MÅNADER GAMMAL!
Och vi som inte har kommit igång med brukslydnaden än!!!

Sen gick det förstås inte att somna om, så redan i ottan var jag på klubben. Alltså klockan 10, i runda slängar.
För idag är det torsdag och på torsdagar har Tisdagsgruppen träning.
Det är så skönt när det är ordning på torpet, eller hur!

Jag tycker faktiskt att vi kom riktigt långt i träningen idag, vi lade en fin och stabil grund för den fortsatta karriären.
Detta första pass lade jag upp med följande moment:

1. Fikapaus.
Ni vet hur det är - slarvar man med grunden får man bara göra om och göra rätt sen, om inte hela alltet skall vackla. Men vi fick till ett Riktigt Bra första fika-pass - rätt många mattar och hussar, alla med rätt inställning till små grisar. Nu ska jag lägga till ytterligare delmoment för att slutligen kedja ihop det till en full s.k. Go'fika (urrp!), med mackor, bullar och varmt kaffe. Så småningom är det min plan att bygga vidare på denna grund så att vi även klarar av s.k. grillstund i skogen, utan att tappa fokus på korven, samtidigt som brödet får sin fulla uppmärksamhet. Det blir svårt, men det ska nog gå!

2. Köttbulleätning utomhus.
Här blev det litet motigare - för det blåste, och som alla vet så är det mycket svårare för hundar att koncentrera sig när det blåser. Betty visade dock mycket god vilja och åt ett fullt tillfredsställande antal köttbullar med god aptit - även i närvaro av Schäfrar.

Men sen var lilla Betty så trött så hon sov raklång ovanpå Tiger som låg raklång under Betty. Märkliga jurr, det där!

Kommentarer

Postat av: Modern

Publicerad 2011-12-01 19:45:27

Usch, vad jag känner mig lat, när jag läser vad ni gör. Det är liksom mucket enklare att göra nån snabbgrej i köket.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela